Prodaja firme je događaj za koji niti jedan poduzetnik nije pripremljen. Nitko Vam nije rekao kako izgleda, niti koliko dugo traje, a predstavlja vašu najveću prodaju u životu. Naučili ste kako prodavati Vaše proizvode, ali ne i kako prodati firmu. Vaš najbolji kupac je onaj koji kupi Vašu firmu. To je proces koji čeka svakog poduzetnika. Nikad nije prerano krenuti razmišljati o tome jer priprema može trajati godinama, a bez pripreme šanse za uspješnu prodaju su jako male.
Tržište nije na Vašoj strani
Više od 40.000 malih i srednjih firmi je trenutno na prodaju u Americi. Manje od 10% njih će se uspješno prodati. Mnogi poduzetnici misle kako je dovoljno samo odlučiti da prodaju firmu i da će se netko pojaviti sa vrećom novaca u kojoj je točna suma koju traže. To se događa samo na televiziji. Morat ćete se dobro potruditi i pripremiti firmu kako bi našli kupca.
Male i srednje velike firme je najteže prodati jer nema puno zainteresiranih kupaca. Riskantnije su od većih firmi, te više ovise o vlasnicima koji očekuju nerealne cifre, često je to i uzrok brokera čiji je cilj samo pobrati mjesečne honorare, a ne prodati firmu.
Upravo zbog toga vas čeka izazov, ali ako pripremite firmu na način da bude interesantna potencijalnim kupcima možete si značajno povećati šanse.
Kada je pravo vrijeme za prodati firmu?
Najbolje vrijeme za prodati firmu je kada joj ide najbolje, jer joj je tada najveća vrijednost. Ako ste se odlučili prodati firmu jer je sve krenulo nizbrdo nemojte očekivati da će vam se potencijalni kupci bacati pod noge, ali nikada nije kasno i sve se da popraviti.
Kako pripremiti firmu za prodaju?
Kupci žele organiziranu, stabilnu, profitabilnu firmu koja ne zahtijeva puno njihovog vremena i to su voljni platiti. Male firme nose velike rizike i puno posla sa sobom. Nitko neće platiti firmu da bi shvatio da si je kupio posao i da će investiciju vratiti tek za 10 godina.
Postoji 8 područja koje potencijalni kupci gledaju kod kupnje firmi. Tih 8 područja ključni su u određivanju vrijednosti biznisa.
Ovo je najobjektivnija metoda određivanja vrijednosti firme. Mi, jedini u Hrvatskoj, nudimo evaluaciju gdje radimo dubinsku analizu firme u 8, gore navedenih, područja poslovanja i uspoređujemo sa više od 50.000 malih firmi prodanih u svijetu.
Javite se na besplatno savjetovanje i saznajte koliko vrijedi Vaša firma, kako joj povećati vrijednost, kako povećati šansu za prodaju i prodati ju po najvećoj cijeni, te zašto izbjegavati brokere.